Orientation Canada

EVENT

• There will be a presentation by the University of Toronto, specifically for Lycee Francais Charles de Gaulle and Lycee International Churchill students and parents on Thursday 28th September 2017 at 6.15pm at Baden Powell House, 65-67 Queen's Gate, London SW7 5JS. To register please email efidelis@lyceefrancais.org.uk
  • EduCanada UK Fair : Saturday 7th October 2017, 12.30pm - 5pm Canada House, Trafalgar Square, London SW1Y 5BJ. Please register here to attend the event.

INFORMATION: about studying in Canada

Il n'existe pas de portail centralisant l'inscription aux universités canadiennes, sauf pour les universités de l'Ontario. En conséquence, l'élève devra se connecter directement sur les sites des universités envisagées pour prendre connaissance des procédures d'admission.
A noter que certaines universités, dont McGill, demandent à ce que tous les documents, y compris les bulletins, soient directement téléchargés via leur site.

Présentation "Etudier au Canada"