Agenda et événements : les dates clés

► ÉVÉNEMENTS INTERNES DU CIO AU LYCÉE :

► ÉVÉNEMENTS : ORIENTATION FRANCE

► ÉVÉNEMENTS : ORIENTATION ROYAUME-UNI

- Terminale et TAL:
  • élèves visant des études d'ingénieurs ou scientifiques dans des universités britanniques :  réunion avec Mme Perea, Senior Tutor & Principal Teaching Fellow, Dept. of Electrical and Electronic Engineering: lundi 25/09 à 17h, salle Churchill. Inscriptions au CIO,
  • les ateliers "personal statement" auront lieu au CIO les mardi et jeudi sur la pause déjeuner, du 14/09 au 05/10. Inscriptions au CIO.
Toutes dispenses de cours à demander à la Vie Scolaire.

3eme to Terminale:
Interested in a career in Aerospace or Aviation?
An exciting careers event, Pilot Careers Live, incorporating Aviation Careers Zone, is for anyone who's interested in a rewarding career in aviation. The exhibition on everything from becoming a pilot to air traffic control is taking place on Saturday 04 November 2017 10am - 4.30pm London Heathrow Sofitel T5. To find out more and buy tickets click here Pilot Careers and Aviation Careers.

ÉVÉNEMENTS : ORIENTATION EUROPE

• Journées d'information de l'Ecole polytechnique fédérale de Lausanne, destinées aux élèves de Première et Terminale du 22 au 24 novembre 2017 au SwissTech Convention Centre. Informations et inscriptions ici.

► ÉVÉNEMENTS : ORIENTATION CANADA

• There will be a presentation by the University of Toronto, specifically for Lycee Francais Charles de Gaulle and Lycee International Churchill students and parents on Thursday 28th September at 6.15pm at Baden Powell House, 65-67 Queen's Gate, London SW7 5JS. To register please email efidelis@lyceefrancais.org.uk
  • EduCanada UK Fair : Saturday 7th October 2017, 12.30pm - 5pm Canada House, Trafalgar Square, London SW1Y 5BJ. Please register here to attend the event.

► ÉVÉNEMENTS : ORIENTATION USA

AUTRES ÉVÉNEMENTS