PA to the Financial & Administrative Director (Part time)

The Lycée Français Charles de Gaulle wishes to recruit PA to the DAF (Financial & Administrative Director) - Part time - Fixed term contract

Position: One year fixed term contract, 20h/week (4h/day- 5days/week), 41 weeks from 27 August 2019 to 31 August 2020.

Key responsibilities:

The PA reports to the DAF. His/her main duties include:

- Policies & Procedures (development and annual update)
- GDPR (General Data Protection Regulations) (ensuring ongoing compliance with GDPR, liaising with all departments and with the AEFE)
- Insurances (annual negotiation, follow-up, claims)
- Terms of use of premises/contracts (drafting, liaising with different departments - maintenance, cleaning, IT - and our primary schools)
- Assistance to the DAF on all matters including legal: leases, disputes, HR
- Administrative duties (AEFE correspondence, certificates, etc.)

Expected skills and knowledge:

- Excellent command of both English and French languages, oral and written, essential
- Legal training or significant legal experience, essential:
   > Good knowledge or experience of setting up / managing GDPR
   > Good working knowledge in the field of insurance, leases, legal disputes
- Very good IT skills (Word, Excel)
- Excellent attention to details, organisation, ability to work on own initiative
- Discretion and ability to maintain confidentiality
- Very good interpersonal skills, team spirit
- Good presentation
- Ability to work under pressure and flexibly to meet the occasional heavy workload (school cycles)

Monthly Gross Salary: £1,290 minimum

Benefits: Free tuition fees for employees’ children (under conditions).

The Lycée is committed to safeguarding and promoting the welfare of children and young people and expects all its staff and volunteers to share this commitment. All post holders are subject to satisfactory enhanced DBS (Disclosure and Barring Service) check. (This procedure is undertaken by the Lycée). Additionally, anyone who has resided outside the UK will be asked to provide a criminal disclosure record from their country of residence.

Please complete the application form and return it to cwalker@lyceefrancais.org.uk before 6 May 2019, midnight.

Successful candidates will be invited to an interview on May 13 or 14 (afternoon). (The time of the interview will be communicated by email).

------------------------

Le Lycée Français Charles de Gaulle recrute un poste à mi-temps en CDD d’Assistant(e) du DAF (Directeur Administratif & Financier)

Poste : CDD annuel de 20h hebdomadaires (4h/jour – 5jrs/semaine), 41 semaines, à partir du 27 août 2019 – 31 août 2020

Responsabilités et Activités :

L’intéressé(e) est placé(e) sous l’autorité directe du DAF. Ses principales missions s’articulent sur les points suivants :
- Politiques & Procédures de l’établissement (élaboration et mise à jour annuelle)
- RGPD (Règlement général sur la protection des données) (continuation de la mise en conformité du Lycée en lien avec tous les services et avec l’AEFE)
- Assurances (négociation annuelle, suivi, dossiers de réclamation)
- Conventions d’utilisation des locaux (rédaction, lien avec les différents services du Lycée – maintenance, ménage, IT – et les écoles primaires)
- Assistance du DAF sur tous dossiers notamment à caractère juridique: baux, litiges, RH
- Travail administratif (actes AEFE, attestations, courriers)

Profil requis :

- Excellente maîtrise des langues anglaise et française : orale et écrite, indispensable
- Formation ou expérience juridique significative, indispensable :
   > Bonne connaissance ou expérience de mise en place / gestion de RGPD
   > Solide expérience de travail dans le domaine des assurances, baux commerciaux, litiges
- Très bonne maîtrise de l’outil informatique (logiciel de bureautique)
- Rigueur, organisation, autonomie
- Discrétion et respect de la confidentialité
- Très bonnes aptitudes relationnelles, esprit d’équipe
- Présentation soignée
- Capacité particulière à travailler en situation d’urgence et de surcharge ponctuelle de travail (cycles scolaires)

Salaire mensuel brut : £1,290/mois minimum

Avantage : Scolarité gratuite des enfants des employés (sous conditions).

Le Lycée français Charles de Gaulle s’engage à protéger et à promouvoir le bien-être des enfants et des adolescents et il entend qu’il en soit de même pour tout membre de son personnel et tout volontaire travaillant au sein de l’établissement. Tout titulaire d’un poste quel qu’il soit devra pouvoir produire un extrait de casier judiciaire britannique satisfaisant « Enhanced DBS (Disclosure and Barring Service) check ». Cette démarche sera effectuée par nos services. D’autre part, il vous sera demandé de produire un extrait de casier judiciaire de vos pays de résidence précédents.

Envoyer votre dossier de candidature par email à cwalker@lyceefrancais.org.uk avant le 6 mai 2019, MINUIT.

Important : si votre dossier est retenu, vous serez convoqué(e) pour participer à un entretien qui se déroulera le 13 ou 14 mai 2019 (après-midi).

Date limite de candidature :
Lundi, 6 Mai, 2019